Nieuws

'Hoe gaat het nu met?

Ben jij ook zo benieuwd hoe het met je klasgenoten van destijds gaat of met alumni in het algemeen?

Elke eerste werkdag van de maand zal er een rubriek verschijnen op deze pagina, genaamd "Hoe gaat het nu met?". Elke maand zal er een alumnus zijn of haar verhaal doen over de tijd na het afstuderen. Op woensdag 1 april zal Jouri Hardon zijn verhaal doen! 

Wil jij ook graag vertellen aan andere alumni/Fadianen hoe je carrière eruit ziet  na het afstuderen? Mail dan naar facidesdione@org.hanze.nl!

_____________

Beste Fadianen, 

Pas sinds kort afgestudeerd en nu al gevraagd om een stuk te schrijven voor de rubriek: “hoe is het nu met”. Dit doe ik natuurlijk met veel plezier!

Als broekie van 17 begon ik in 2015 aan de studie Facility Management. Het eerste jaar lijkt voor mij al weer zo ver weg. Daarom begin ik vanaf mijn tweede studiejaar.

In het tweede studiejaar heb ik de functie penningmeester overgenomen binnen FaDi. Persoonlijke skills als leiderschap, strategie en het “faciliteren” leken in jaar 1 nog zo ver weg, maar waren zaken die duidelijk naar voren zijn gekomen tijdens mijn functie. Als penningmeester heb ik geleerd om verder te kijken dan je eigen acties. Iedere actie heeft een gevolg en als je niet van te voren hebt nagedacht over dat gevolg kan het af en toe leuk in de papieren lopen. 

Voor mijn stage ben ik 5 maanden werkzaam geweest in het “buitenland” op Center Parcs De Vossemeren in België. Mijn taken binnen Center Parcs waren eigenlijk heel simpel. Samen met twee collega’s was ik verantwoordelijk voor het centrale meldpunt van het park. Elke storing of melding die gerelateerd was aan de afdelingen technische dienst, groendienst en housekeeping kwamen op deze plek binnen. Op het park heb ik veel dingen meegemaakt, van het rondrijden van wereldwijde Center Parcs General Managers tot aan het mede organiseren van de eerste hardloopwedstrijd op het park genaamd: “De Vossemeren run”.

In de eindfase van de studie heb ik mijn afstudeerstage gevolgd in de congresbranche. Vijf maanden lang heb ik meegelopen met het team van het Groningen Congres Bureau. Het bureau zet zich in als ondernemend orgaan om wetenschappelijke congressen in samenwerking met verschillende partijen waaronder de Rijkuniversiteit Groningen, Hanzehogeschool Groningen, UMCG, de gemeente Groningen en nog vele andere te organiseren. Tijdens de stage heb ik onderzoek gedaan naar het optimaliseren van de congresbeleving tijdens een congres. Het onderzoek focuste zich op de facetten catering en sfeer en laat zien hoe je met kleine aanpassingen groot resultaat kunt halen. 

Tegenwoordig ben ik werkzaam bij IKEA Groningen. Als net afgestudeerde FM’er is IKEA een zeer geschikte werkgever. De opleidingsmogelijkheden voor na een studie FM zijn namelijk erg groot. Op dit moment ben ik aan het oriënteren of dit een pad is die ik ga inslaan. 

Kortom, ben ik nou echt een Facility Manager, nee…

Voor iedereen die ook geen echte Facility Manager is heb ik nog een tip. Maak je niet druk want Facility Management komt op veel meer manieren terug in je werkveld dan je denkt! 

Jouri Hardon

 

Reacties

Log in om de reacties te lezen en te plaatsen